سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۲۱:۱۶

غلامرضا منوچهری سیاست‌ها و برنامه‎های راهبردی اویک را تشریح کرد

ایران دریلینگ: مدیرعامل شرکت اویک، توجه به اصول و سلامت حرفه‌ای در محیط کار، مبارزه با فساد و حداکثرسازی فعالیت‌های شفاف و سالم در این شرکت را از جمله سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های خود در راهبری و مدیریت اویک برشمرد. به گزارش باشگاه خبری ایران دریلینگ و به نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا منوچهری صبح روز شنبه (17 آذرماه) در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل اویک گفت: تبدیل اویک به یک شرکت اکتشاف و تولید (E&P) به‌عنوان هسته اصلی کار در طولانی مدت با فرض اینکه سیاست‌های دولت و وزارت نفت در راستای نقش‌پذیری بخش غیردولتی در این زمینه باشد، همچنین توسعه و بهبود زیرساخت‌های اصلی به‌ویژه زیرساخت مهندسی، کنترل پروژه، مالی و فاینانس از دیگر راهبردها در مدیریت اویک است. منوچهری ضمن قدردانی از مجموعه مدیرانی که در بنیانگذاری و رشد و توسعه شرکت اویک در طول سه دهه گذشته نقش داشته اند و موجبات رشد و تعالی آن را فراهم کرده‌اند، گفت: امیدوارم بتوانم با کمک همه همکاران و ذی‌نفعان اویک، کارنامه قابل قبولی ارائه کنم.

وی مدیریت شرکت اویک را فرصتی بی‌نظیر برای تداوم خدمت در صنعت بالنده نفت خواند و گفت: از وزیر نفت، نصرت رحیمی؛ رئیس هیئت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت و دیگر اعضای این صندوق و همچنین مصطفی امید قائمی؛ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف نیز قدردانی می‌کنم. منوچهری با تأکید بر اهمیت حمایت شرکت ملی نفت ایران از شرکت اویک که به‌نوعی کارفرمای اصلی آن است، گفت: مجموعه اویک همواره تلاش کرده تا رسیدگی به دغدغه‌های کافرمایان خود را در اولویت کاری اش قرار دهد از این رو بنده نیز متعهد می شوم که با انجام مناسب امور و تعهدهای اویک، این روحیه را در این مجموعه معظم تقویت کنم. وی با تأکید بر اینکه شرکت اویک و شرکت‌های تابعه آن در چارچوب یک گروه بزرگ، فعالیت در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را در دستور کار خود دارند، بیان کرد: اویک هم‌اکنون تعهدهای متعدد، متنوع و چشمگیری را به عهده گرفته است و در بخش بالادستی تا پایین‌دستی صنعت نفت شامل مطالعات مخازن، خدمات اکتشافی، فعالیت‌های حفاری، ساخت تأسیسات سطح‌الارضی، پالایشگاه‌ها، مجتمع‌های پتروشیمی، خطوط لوله، مخازن، ایستگاه‌های تقویت فشار، فعالیت‌های راه‌اندازی، تعمیرات، نگهداری، بهره‌برداری و تولید، فعالیت می‌کنند.

به گفته منوچهری، شرکت اویک زنجیره گسترده‌ای از فعالیت‌های نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش را بر عهده گرفته و نقش یک حلقه واسط و تعیین‌کننده را دارد که از یک سو، طرف قرارداد کارفرمایان است و از سوی دیگر، با سازندگان، پیمانکاران، بانک‌ها، مهندسان مشاور و شرکت‌های خارجی در تعامل است که در نتیجه این تعاملات و فعالیت‌ها، پروژه‌ها و تعهدهای اویک به نتیجه می‌رسد. وی توضیح داد: شرکت اویک امروزه از مرز فعالیت‌های مشاوره‌ای و پیمانکاری عبور کرده است و با اخذ تأیید صلاحیت به‌عنوان یک شرکت اکتشاف و تولید (E&P) ایرانی، در چارچوب یک شرکت توسعه‌دهنده و اپراتور، نقش‌آفرینی اصلی‌تری را در عرصه صنایع نفت و گاز کشور به عهده می‌گیرد. وی اظهار امیدواری کرد که با سیاست‌های جدید شرکت ملی نفت ایران در زمینه نقش یافتن شرکت‌های غیردولتی و خصوصی در حوزه بالادستی، بتوان جایگاه شرکت اویک را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های ایرانی فعال در بخش بالادستی صنعت نفت تثبیت کرد.

منوچهری با بیان اینکه ایران اسلامی در شرایط کنونی، در بطن یک جنگ اقتصادی تمام عیار با استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا قرار گرفته است، یادآور شد: صنعت نفت ایران، امروز به کار بیشتر، توسعه فن‌آوری، خود اتکایی و افزایش تولید نیاز دارد. وی افزود: صنعت نفت همیشه کلیدی‌ترین بخش در اقتصاد ایران و آماج تهاجم دشمنان بوده است، بر این اساس، کار و فعالیت ما جزئی مهم در این مبارزه حیاتی است و موفقیت ما دستاورد بزرگی در مقابل دشمنان است که می‌خواهند بخش نفت و گاز ایران را متوقف کنند. وی با تأکید بر اینکه فعالیت در عرصه صنعت نفت در شرایط کنونی بسیار سخت و پیچیده شده است، توضیح داد: با توجه به اینکه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش، به‌طور ذاتی صنایعی بین‌المللی به شمار می‌روند، تحریم‌ها در زمینه تکنولوژی، سرمایه‌گذاری و مدیریت بر روی فعالیت‌های این صنایع در ایران، اثر مستقیم می‌گذارد، از این رو، در اجرای پروژه‌ها در هر یک از جنبه‌های یادشده با مشکلات و سختی‌های زیادی روبه‌رو هستیم، پس، نقش ما در جبران نبود هر یک از این جنبه‌های اصلی کاری، بسیار تعیین‌کننده است.

منوچهری با تأکید بر اینکه اراده، تلاش و توانمندی مجموعه مدیران و کارکنان گروه اویک، سرمایه اصلی این مجموعه در رویارویی با چالش‌های پیش روی اجرا پروژه‌ها است، گفت: مسلماً در چنین شرایطی همکاری و هماهنگی کامل میان کارفرما و شرکت اویک بسیار مهم و اثرگذار است. وی تأکید کرد: همان طور که مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری تأکید داشته‌اند، ما از بوته این آزمایش سربلند بیرون خواهیم آمد و به امید خدا شرکت اویک با توان گسترده مدیریتی و کارشناسی به مشکلات غلبه خواهد کرد. منوچهری با تأکید بر اینکه به منابع انسانی به‌عنوان سرمایه اصلی شرکت همواره باید توجه داشت و آن را تقویت کرد، یادآور شد: ما باید کاری کنیم که خلاقیت و ابتکار مدیران و کارشناسان شرکت ضامن موفقیت کاری ما باشد؛ کارشناسان ما باید از تکنولوژی‌های روز بهره‌مند شوند و به همین ترتیب شرکت از فرصت High Tech در همه  زمینه‌ها بهره‌مند شود.

مدیرعامل گروه اویک یادآور شد: ما می‌توانیم در شرایط کنونی کشور، یک نقش جدی در شکل‌دهی صنعت نفت در بخش‌های توسعه، بهره‌برداری و تولید ایفا کنیم. منوچهری، یکی از راهبردهای اصلی خود در مدیریت شرکت اویک را صیانت از بازنشستگان محترم مجموعه عظیم صنعت نفت برشمرد و تصریح کرد: اویک به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، خود را ملزم می‌داند تا با حداکثرسازی منافع خود، حافظ منافع بازنشستگان صنعت نفت به‌عنوان سهامداران اصلی اویک، می‌داند.



  کد خبر : 2693
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :